Näin ostat Hangon apteekin verkkokaupasta

Ostopolkusi Hangon apteekin verkkokaupassa on ohjeistettu alla. Kaikissa ostamiseen tai lääkeinformaatioon liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä palvelevaan henkilökuntaamme (p. 019 248 2312).

Ostaminen

1.  Hae sopiva tuote

Helpoiten pääset haluamaasi tuotteeseen käsiksi sivun vasemman laidan Hae ja osta tuotteita -toiminnon kautta. Voit hakea tuotenimellä kirjoittamalla joko koko tuotteen nimen tai muutaman ensimmäisen kirjaimen.

Voit etsiä tarvitsemiasi tuotteita myös vasemmalla olevan TUOTTEET -otsikon alta löytyvistä tuotekategorioista. Klikkaamalla haluamaasi pääkategoriaa, avautuu sen alapuolelle tarkemmat alakategoriat. Useimpien kategorioiden yhteydestä löydät myös tuotevalintaa tukevan kuvauksen. Tuotteet on listattu kategorioiden alle aakkosjärjestyksessä. Mikäli valitussa kategoriassa on tuotteita runsaasti, löydät sivun alalaidasta valikon jolla voit siirtyä seuraavalle sivulle.

Jokaiseen tuotteeseen on lisätty tuotekuvaus, jossa kerrotaan tarkemmin tuotteesta. Tuotekuvaukseen pääset klikkaamalla tuotteen nimeä, kuvaa tai tekstiä Katso tuotteen tiedot >>.

Tuotelistauksissa lääkkeet (itsehoitolääkkeet) on merkitty tuotekuvan alla olevalla harmaalla pohjalla olevalla tekstillä LÄÄKE. Lääkkeiden osalta tuotekuvauksissa mainitaan vähintään annostelu, erityisesti huomioitavat asiat ja yleiset haittavaikutukset. Tekstin lopusta löydät vihreällä pohjalla olevan linkin valmisteen pakkausselosteeseen.

Voit missä vaiheessa tahansa olla yhteydessä apteekkiimme lääkeneuvontaan liittyvissä asioissa (p. 019 248 2312). Apteekin ollessa suljettuna, voit jättää yhteydenottopyynnön sivun vasemman laidan PALAUTE ‑kuvakkeen avulla. Muista lisätä yhteystietosi yhteydenottoamme varten.

2.  Lisää tuotteet ostoskoriin

Voit lisätä tuotteen ostoskoriin missä tahansa vaiheessa klikkaamalla vihreää tekstiä OSTOSKORIIN.

Ostoskoriin valitsemisen jälkeen ohjelma tiedustelee sinulta haluatko jatkaa ostoksia vai siirtyä maksamaan ostoksesi ostoskoriin.

Mikäli haluat tilata useamman kappaleen samaa tuotetta, voit valita määrän joko tuotesivulta tai myöhemmin ostoskorissa.

Ostoskoriin pääse siirtymään missä tahansa vaiheessa sivun oikeassa ylälaidassa olevan ostoskori-kuvakkeen tai SIIRRY KASSALLE -tekstin kautta.

3.  Ostoskori ja toimitustietojen täyttäminen

Ostoskoriin on kerätty kaikki valitsemasi tuotteet hintoineen. Voit vielä tässä vaiheessa muokata tilausmääriä jokaisen tuotteen osalta KPL -otsikon alla olevasta pudotusvalikosta. Mikäli uusi määrä ei päivity automaattisesti, voit painaa vihreällä pohjalla olevaa tekstiä Päivitä tuotemäärät.

Tuotteiden alla näet ostosten yhteishinnan ennen valittua toimitustapaa.

Toimitustiedot tulee täyttää huolellisesti. Tähdellä (*) merkityt kentät ovat pakollisia.

4.  Toimitustavat ja -ajat

Tilatessasi tuotteita apteekkimme verkkopalvelun kautta, sinun on mahdollista valita jokin seuraavista toimitustavoista.

  • Nouto apteekista (0,00 €)

Tilaus odottaa apteekissa valmiiksi pakattuna, heti kun saat sähköpostiisi viestin ”Tilauksesi on käsitelty”. Verkossa maksetut tilaukset ovat noudettavissa kassalta. Apteekissa maksettavat tilaukset tulee maksaa reseptintoimitustiskiin.

Arvioitu käsittelyaika apteekissa on 0-2 arkityöpäivää. Saat sähköpostiisi vahvistuksen, kun tilauksesi on käsitelty.

  • Postin pakettiautomaatti (+6,90 € )

Lähetys on noudettavissa valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Voit valita haluamasi automaatin klikkaamalla Postin pakettiautomaatti -tekstiä, kirjaamalla avautuvaan ikkunaan postinumeron ja painamalla HAE. Kirjaamasi postinumeron perusteella ohjelma tarjoaa sinulle viisi läheisintä automaattia. Valitse näistä itsellesi sopivin.

Saat sähköpostiisi vahvistuksen, kun tilauksesi on käsitelty apteekissa. Tilauksen käsittelyä seuraavana päivänä saat tekstiviestillä puhelimeesi koodin, jonka perusteella voit noutaa tilauksesi pakettiautomaatista.

Arvioitu toimitusaika on 1-3 arkityöpäivää.

  • Nouto postista (+6,90 €)

Paketti on noudettavissa mistä tahansa postin toimi- tai noutopisteestä. Voit valita haluamasi toimipisteen klikkaamalla Nouto postin toimipisteestä -tekstiä ja kirjaamalla avautuvaan ikkunaan postinumeron ja painamalla HAE. Kirjaamasi postinumeron perusteella ohjelma tarjoaa sinulle viisi läheisintä toimipistettä. Valitse näistä itsellesi sopivin.

Saat sähköpostiisi vahvistuksen, kun tilauksesi on käsitelty apteekissa. Tilauksen käsittelyä seuraavana päivänä saat tekstiviestillä puhelimeesi tiedon, jonka perusteella voit noutaa tilauksesi postista.

Arvioitu toimitusaika on 1-3 arkityöpäivää.

  • Kotiinkuljetus (+10,00 €)

Apteekki kuljettaa tilauksen annettuun osoitteeseen Hangon kaupungin alueella.

Arvioitu toimitusaika on 0-2 arkityöpäivää.

  • Nouto Hangon vierasvenesatamasta (0,00 €)

Voit noutaa tekemäsi tilauksen Hangon vierasvenesatamasta (Itäsatama) tilaustasi seuraavana arkipäivänä klo 11:00. Toimituksen edellytyksenä on, että tilaus on tehty ennen klo 14:00. Mikäli tilaamasi tuotetta ei löydy heti varastostamme, olemme sinuun erikseen yhteydessä.

Maksaminen

  • Maksu verkkopankissa

Verkkokaupassamme on valittavissa kaikkien yleisimpien pankkien maksupainikkeet. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkopalveluun kirjautuu maksu välittömästi suoritetuksi.

  • Maksu apteekissa

Tilaukset, jotka noudetaan itse apteekista, on mahdollista maksaa myös paikanpäällä.

  • Tiliasiakas

Asiakkaalla tulee olla allekirjoitettu tiliasiakassopimus Hangon apteekin kanssa. Tilausta ei toimiteta, jos sopimusta ei ole.

Palautukset

Apteekin verkkopalvelun vaihto- ja palautusehdot

Apteekin verkkopalvelusta tilatuilla tuotteilla, lääkkeitä lukuun ottamatta, on kuluttajansuojalain (38/1978) mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla avaamattomassa alkuperäispakkauksessa ja sen tulee olla myyntikuntoinen, käyttämätön ja muuttumaton.

Lääkkeillä ei ole palautusoikeutta muulloin kuin tuotevirhetapauksissa, sillä nämä tuotteet eivät ole palautettavissa myyntiin (Kuluttajansuojalaki 38/1978 6. luvun 16 § 4. kohta).

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kuljetuksen aikana kadonnut, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, altistunut kuljetuslämpötila-poikkeamille tai on muuta syytä epäillä valmisteen olevan virheellinen, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi apteekkiin. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.